Dünya

Yapay zeka gençlere küreselleşmede yeni fırsatlar sunabilir

Yapay zekanın bir “chatbot” biçiminde tanıtılması, yazılım şirketleri için rekabette yeni bir sayfa açtı. Siri, Google Asistan gibi ses uygulamaları ve navigasyon ile başlayan yapay zeka ile sohbet, ChatGPT ile teknolojinin ve bilgi kullanımının boyutlarını gündeme getirdi. ChatGPT’yi geliştiren OpenAI’nin günlük 100 bin dolar ve yazılım için aylık 3 milyon dolarlık bir maliyeti karşılaması gerektiğine işaret eden uzmanlar, yatırımcı olarak Microsoft ile görüşmelerin devam ettiğini belirtiyor.

Yazar Timur Akkurt bir gün “Yapay zekanızı nasıl elde edersiniz?” başlıklı yazısında yapay zekanın bu biçiminin kişisel bilgilerin toplanmasını ve değerlendirilmesini daha da değerli bir noktaya taşıdığını belirtti. Akkurt, bu alandaki rekabeti şöyle anlattı:

Google, bir arama motoru olarak dünyanın tüm verilerini üzerinde toplamayı başarmıştır. Bunun üzerine kurduğu gelir modelleri ile milyarlarca dolarlık gelir elde etti ve etmeye de devam ediyor. Gelecek, ChatGPT gibi sesli ve görsel yapay zeka asistanlarının olduğu bir kurguda olacak. Apple’ın Siri’si, Google’ın Asistanı artık bu büyük rakiple boğuşmak zorunda. Microsoft bunun için çok çalışıyor. Reklam pastası dağıtılırken büyük lokmayı kapmak en büyük amaçtır. Elbette diğer hedef kitleleri yönlendirmek ve yönetmek. Aslında bir çoğumuz bilinçli ya da bilinçsiz olarak yapay zeka ile sohbet etmeye başladık. Aracımıza bindiğimizde gitmek istediğimiz yeri sesli söylüyoruz ve ekranda harita çıkıyor. Bir konu hakkında bilgi almak istiyoruz. Google arama motorunun yanında bulunan mikrofona tıklayarak arama yapıyoruz. Antrenmanlar bitti, maça çıkma zamanı. Bu konudaki ilk adım Kasım 2022’de Open AI’dan geldi. ChatGPT ile bir konu hakkında sohbet etmek, tartışmak ve bilgi sahibi olmak mümkün oldu. Muhtemelen sizi annenizden, babanızdan, eşinizden, sevgilinizden daha iyi tanıyacak, anlayacak ve zevkinize göre teklifler getirecek biraz çetrefilli bir dünya çok yakın sanırım.

İnsanlar dijital dünyada nerede toplanırsa, nereye alışırsa orada kalmaya devam ediyor, en azından bir süre. Bu sistemin arkasında olanlar en büyük ödülü alıyorlar. “VERİ” Kalabalık neredeyse orada, büyük bilgi orada. Kim büyük bilgiye sahipse, dijital dünyanın dümenindedir. Bunun gibi çok şey gördük. Facebook’un seçimlere etkisi ve Twitter ile geniş kitlelerin birlikte hareket etmesi hep bu yönde. Bu nedenle büyük bir dijital savaş yaşanıyor. Şimdilik kim ne durumda bilmiyoruz ama alanında dev markalar bu savaşı kaybetmemek için ellerinden geleni yapacaktır.

Veri güvenliği, etik maliyetler, özel hayat artık ortada olacak. Bunu korumak, gelebilecek tehlikelere karşı hazırlıklı olmak, yasaları güncellemek ve dünya ile uyumlu hale getirmek çok değerli. Ülkeler bu konuda birlikte hareket edecek. Bu sistemin dışında kalıp küçük alternatiflere güvenmenin riskli olacağını düşünüyorum. Üstelik dünya devleri ile birebir platformda olmamak, birçok yenilikten mahrum kalmak anlamına gelebilir. Bunlar öngörü tabii ki zamanla bu iş şekillenmeye başlar. Gerçek mekanda olmak, zamanında hareket etmek bize birçok avantajı getiriyor. Gençlerimizin küresel başarıya ulaşması ve iyi para kazanması için yeterli bir fırsat olabilir. Umarım kaçırmayız.” (HABER MERKEZİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu